Om os

Dalby og Omegns Borgerforening blev stiftet den 28. maj 2015 på stiftende generalforsamling.

Foreningen blev startet, da Arne Rohde som har boet i Dalby i mere end 30 år, gennem mange år har haft lysten til at skabe et samlet Dalby og omegn, som kan vise vores styrker som lokalsamfund overfor politikere, tilflyttere og borgerne.

Det endelige arbejde med stiftelsen af foreningen, blev startet som opfølger til kampen om overbygningen på Bavneskolen i foråret 2015, hvor skolebestyrelsen for Midtskolen samt en række politikere i Faxe Kommune ønskede at flytte overbygningen fra Bavneskolen i Dalby til Sofiendalskolen i Haslev.

Et samlet Dalby og omegn fik på kort tid iværksat protester og kampagner, som forhindrede flytningen og denne kamp, viste den store interesse i lokalområdet for at stå sammen.

Der har været stor opbakning til foreningen og det har vist sig, at mange borgere har set betydningen i at være en del af arbejdet for et samlet Dalby og omegn.

Bestyrelsen

Bestyrelsen er for nuværende sammensat af 9 borgere og vi har min. 3 ledige pladser.

Kontakt formand Mia Nedergaard, hvis du er interesseret i at være med eller blot høre mere om opgaverne,
inden du beslutter dig for at deltage sammen med os.

Formand Mia Nedergaard formand@dalbyborgerforening.dk

Næstformand Jaqueline Jacobsen bestyrelsesmedlem@dalbyborgerforening.dk

Kasserer Anders Vetendorf Palmelund kasserer@dalbyborgerforening.dk

Sekretær Lise-Lotte Horn Jacobsen bestyrelsesmedlem@dalbyborgerforening.dk

Bestyrelsesmedlem Per Rolf Petersen bestyrelsesmedlem@dalbyborgerforening.dk

Bestyrelsesmedlem Østen Agersø bestyrelsesmedlem@dalbyborgerforening.dk

Bestyrelsesmedlem Thomas Filthuth bestyrelsesmedlem@dalbyborgerforening.dk

Bestyrelsesmedlem Malene Grau Bach bestyrelsesmedlem@dalbyborgerforening.dk

Webmaster Nina Christoffersen webmaster@dalbyborgerforening.dk

Foreningens

vedtægter

Årshjul

Årshjulet giver dig overblik over forenings - aktiviteter, møder mv. Du finder det aktuelle årshjul ved at klikke på "knappen".

Referater

Referater fra både bestyrelsesmøder og årsmøder finder du på hjemmesiden. Ved at klikke på "knappen" her, kommer sidste nye referat

Borgernært Politi

Vores samarbejdet med det lokale politi, består også af vidensdeling. Der udsendes løbende nyhedsbreve og andet materiale som du finder på hjemmesiden. Ved at klikke på "knappen", kommer det sidste nye.